Hon är som eld (Imperiet)

Det bästa med sommaren är kvällarna och nätterna. Det tycker jag. Särskilt i juni kan de vara magiska men det finns också något oroande i det här att det aldrig blir riktigt mörkt. Den här veckan ska vi ta oss an målningar av sommarnätter! Uppgiften blir att posta en låt som har koppling till den […]

Läs mer Hon är som eld (Imperiet)

Art eats art (O.M.D.)

Maj är förstås vårmånaden nummer ett. Jag har tagit hjälp av konsten förr och gör det igen. Först var det Winter Art, sedan Summer Art, och sist Autumn Art. Och nu är det förstås Spring Art som gäller! Uppdraget blir att posta en låt utifrån målningen för dagen. Alla associationer accepteras, bara de på något […]

Läs mer Art eats art (O.M.D.)