Att dö är en resa en smula från grenen till fasta marken (Amanda Ginsburg)

Eufori” av Gunnar Ekelöf är nog min favoritdikt alla kategorier. Dessutom handlar den om en sommarnatt, högst troligt i juni. En man sitter ensam med anteckningsbok, smörgås och plunta. Precis innan gryningen. Det är ett sådant där sällsynt ögonblick då tillvaron känns förklarad och han är ett med allt. Uppgiften den här veckan blir att […]

Läs mer Att dö är en resa en smula från grenen till fasta marken (Amanda Ginsburg)

Ska vi leva loppan hela dan eller ta en korv på Gullmarsplan (Amanda Ginsburg)

Temat för denna vecka är det bästa under 2024! Vi får minnas tillbaka. Inte att sammanblanda med det första temat det här året som handlade om förhoppningar på året. Om du har egna låtar på temat, skicka dem gärna till mig så lägger jag till i spellistan här Amanda Ginsburg – “Ska vi leva loppan?” (2024)Amanda […]

Läs mer Ska vi leva loppan hela dan eller ta en korv på Gullmarsplan (Amanda Ginsburg)